Kembali Menemui Anda!

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

E-novel Air Mata Hati kini kembali menemui anda dalam olahan kata yang berbeza. Semoga percubaan Lea pada kali ini dapat memuaskan hati anda semua. Salam kembali daripada Lea buat semua.

Yang ikhlas;
LeaQistina

Luahkan Hatimu

Tuesday, November 9, 2010

Bahagian 13

MAJLIS akad nikah yang dijadualkan dilakukan di Masjid Al-Farabbi juga telah dibatalkan.  Majlis akan nikah mereka hanya dilakukan di rumah.  Keputusan kali ini dibuat langsung tanpa diberitahu kepadanya terlebih dahulu seperti tadi.  Sekali lagi Ezani berasa rendah diri.  Namun dia sedar.  Siapalah dirinya ini sehingga Fakrul perlu memaklumkan kepadanya mengenai perubahan tempat ini.
Terbayang majlis perkahwinan impiannya yang sering hadir dalam anganannya.  Fakrul dan dirinya akan dinikahkan oleh wali hakim di dalam sebuah masjid yang indah.  Seterusnya mereka akan disandingkan di atas pelamin sambil dikelilingi oleh sanak saudara serta sahabat handai.  Kuntuman senyum tidak lekang dari bibirnya.  Begitu juga dengan Fakrul yang berdiri megah bak seorang pahlawan melayu dalam busana perkahwinan mereka sambil tersenyum bahagia di sampingnya.  Terpancar rasa gembira dan tidak sabar untuk melayari bahtera perkahwinan ini bersama.  Semua itu hanyalah anganan yang akan tinggal kenangan.  Tidak mungkin jadi kenyataan.
Terpegun Fakrul seketika apabila melihat wajah Ezani ketika dia berpaling sebentar tadi.  Ketika tok kadi pergi menemui Ezani untuk mengesahkan persetujuannya untuk meneruskan pernikahan ini.  Tidak pernah dirinya melihat Ezani secantik ini.  Wajah Ezani yang redup sambil tertunduk di birai katil benar-benar memikat hatinya.  Ayu sungguh.  Tiba-tiba terselit rasa bangga di hatinya kerana mendapat isteri seanggun itu.  Buat seketika Fakrul lupa bahawa kehadiran Ezani itu hanyalah sebagai pengganti kepada Nina yang telah melarikan diri.  Buat pertama kalinya dirinya terlupa kepada Nina.  Hanya Ezani di matanya.
Bergetar jiwa Ezani apabila mendengar perkataan sah yang disebut oleh kadi dan para saksinya.  Kini sahlah Fakrul Ezairy bin Aminddin Hakeem sebagai suaminya.  Tamatlah sudah hidup bujang Ezani Hanna Mustaqim.  Bermulalah perjalanan baru dalam hidupnya yang kini sudah menggalas gelaran isteri kepada Fakrul Ezairy.  Hidup yang sepatutnya penuh dengan perkongsian.  Tetapi kini tiada sebarang kepastian.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca. Apa komen anda?